Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa 147 1.9JTD първа кола(Поддръжка, Болежки и тн.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa 147 1.9JTD първа кола(Поддръжка, Болежки и тн.)

    Здравейте, на всички! През следващите няколко седмици ми предстои покупка на първа кола и на една от марките които съм се спрял е Alfa, защото ми се струва като добър избор от към качество/цена и година. Доста хора ме плашат, че поддръжката на тези Алфи била едва ли не кошмарна(ходова част, цепили глави и тн.), прочетох доста из форума и всичко това не ми се струва да е точно така, но реших да пусна тема все пак за да се допитам до вас собсвениците на въпроснатa 147 1.9jtd. Бюджетът ми за колата е около 4000лв(само колата) и най-вероятно ще я взема от човек, а не нов внос. За сега съм се спрял на тази и в събота ще отида да я видя: Alfa Romeo 147 1.9Jtd 2006

    Мерси за вниманието!

  • #2
    Здрасти колега, значи, 16 клапановия двигател има вихрови клапи, които трябва да се изхвърлят (ако не са махнати вече), защото скапят ли се, влизат в мотора и става на салата. Като цяло мотора е много здрав, само термостата прави проблеми, като се скапе възпрепятства колата да загрее достатъчно (90 градуса), но той е 150 лева, така че не е болка за умиране. Слушай дали кутията включва добре и дали не вие, ако трябва да се сменя ще трябва да отделиш един 200 - 250 лева за нова кутия втора ръка, което въобще не е много. Съединител и притискател - те също може да са сдали багажа, заради 350-те нютона въртящ момент (около 400 лева излиза смяната на съединител и притискател, без труда). Двумасовия маховик (Демпферния маховик) е може би най-скъпото нещо по колата за смяна, сменя се на втория път като се сменя съединител, затова е хубаво да я закараш да я видят (чисто нов демпфер е около 800 лева.) Турбината трябва да я слушаш дали като се подаде газ на колата и започне да дърпа въздух звучи добре, защото ако е скапана смяната ѝ е пак около 800 лв. Ремъци, ролки, алтернатор са си консумативи, така че като я вземеш директно влиза за смяна на тези неща, плюс филтри, масло, антифриз и тем подобни, приготви си едни 900-1000 лева за обслужване. Окачаването е слабото място на колата, като се смени изкарва 1 година и се разтропва пак. Ако имаш някакви други въпроси, драскай и ще ти отговорим. =)
    Last edited by andreev1; d.m.y г., 14:16.
    Alfa Romeo 147 1.9JTDm 120hp Blackline 🖤

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от andreev1 Покажи съобщение
      Здрасти колега, значи, 16 клапановия двигател има вихрови клапи, които трябва да се изхвърлят (ако не са махнати вече), защото скапят ли се, влизат в мотора и става на салата. Като цяло мотора е много здрав, само термостата прави проблеми, като се скапе възпрепятства колата да загрее достатъчно (90 градуса), но той е 150 лева, така че не е болка за умиране. Слушай дали кутията включва добре и дали не вие, ако трябва да се сменя ще трябва да отделиш един 200 - 250 лева за нова кутия втора ръка, което въобще не е много. Съединител и притискател - те също може да са сдали багажа, заради 350-те нютона въртящ момент (около 400 лева излиза смяната на съединител и притискател, без труда). Двумасовия маховик (Демпферния маховик) е може би най-скъпото нещо по колата за смяна, сменя се на втория път като се сменя съединител, затова е хубаво да я закараш да я видят (чисто нов демпфер е около 800 лева.) Турбината трябва да я слушаш дали като се подаде газ на колата и започне да дърпа въздух звучи добре, защото ако е скапана смяната ѝ е пак около 800 лв. Ремъци, ролки, алтернатор са си консумативи, така че като я вземеш директно влиза за смяна на тези неща, плюс филтри, масло, антифриз и тем подобни, приготви си едни 900-1000 лева за обслужване. Окачаването е слабото място на колата, като се смени изкарва 1 година и се разтропва пак. Ако имаш някакви други въпроси, драскай и ще ти отговорим. =)
      Това като цяло отговаря на въпросите ми, само едно последно нещо. Има Алфи 147 нов внос около 3300-3500лв, реална ли е тази цена за такава кола нов внос ?

      Comment


      • #4
        За нов внос, като сложиш временни номера (30лв) екотакса (308лв), ГО (350лв), регистрация и ГТП (60лв), пожарогасител, жилетка, аптечка (60лв) -отиват ~800лв само от такси.
        Окачването с оригиналните носачи и тампоните на щангата + труда е ~700-800лв.
        Масла -ДВГ - СК, филтри, ремъци, ролки, помпа, антифриз ~600-700лв.
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • #5
          Ако бюджета за колата ти е 4000 лева по-добре я вземи от човек, внесените колли трябва да им гледаш също всичко, което съм описал, като обърни най-много внимание дали няма гнилочи. Специално ако са внесени от Скандинавски страни има много гнилочи, а ако има гнилочи, значи колата е удряна и то сериозно. Купетата не гният обикновено, защото са поцинковани. Друго на което можеш да обърнеш внимание - ако като повдигнеш кората на багажника долу коритото за резервната гума е криво, значи колата е удряна отзад. Почти невъзможно е да се изправи тва корито и по него се познава най-лесно дали е имала удари отзад. Ако нямаш възможност да я закараш на сервиз преди да я вземеш (а е силно желателно), като я запалиш гледай следните неща (освен другото, което написах по-горе):

          - Ако капе вода от ауспуха значи не е карана дълго време. Това е конденз, не е проблем, но може да ти каже дали е седяла много време на едно място, а ако е седяла, значи собственика е склонен да счупи от цената като се пазарите ако се опитва да я продаде от дълго време.
          - Дали загрява достатъчно за кратко време - ако не загрява до 90 градуса като я пробваш значи най-вероятно термостата е заминал.
          - Синкавия пушек от ауспуха като ѝ подадеш газ значи, че колата гори масло. нот гууд, нот гууд.
          - Белия пушек значи, че двигателя гори антифриз - най-вероятно гръмнала гарнитура на главата.

          Отпред виж дали бронята не е олющена от насекоми, които се забиват в муцуната като караш - може да е повод да смъкнеш цената.

          По възможност, ако се спреш на кола нов внос, провери по ВИН номера в някой декодер, може да ти каже много за колата - дали е имала инциденти, дали са ѝ реални километрите, такива неща.
          Last edited by andreev1; d.m.y г., 21:02.
          Alfa Romeo 147 1.9JTDm 120hp Blackline 🖤

          Comment


          • #6
            Това с белия и синкавия пушек е наопаки, колега.

            Това, щом от ауспуха капе вода, значи продавачът е склонен да намали цената, е много ценно ноу-хау. Записвам си го


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това с белия и синкавия пушек е наопаки, колега.

              Това, щом от ауспуха капе вода, значи продавачът е склонен да намали цената, е много ценно ноу-хау. Записвам си го
              Опаа, объркал съм го.
              Alfa Romeo 147 1.9JTDm 120hp Blackline 🖤

              Comment


              • #8
                Горе долу знае ли се как стоят нещата с Евро 4 дизелите в EU ?

                Comment


                • #9
                  Какво те интересува по-точно?
                  Alfa Romeo 147 1.9JTDm 120hp Blackline 🖤

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от andreev1 Покажи съобщение
                    Какво те интересува по-точно?
                    Ами някой хора се опитват да ме откажа от дизел, защото е забранен в EU.

                    Comment


                    • #11
                      Тук все още не е забранен, но ако смяташ да влизаш в центъра на някой европейски градове или в някой градове изобщо, доста е вероятно да имаш проблеми. Иначе дизела е изключително здрав и трябва да е преживал много мъки, за да имаш проблеми с него. Все пак ако колата не е в добро състояние, евентуален ремонт на дюзи, турбина и съединител биха били половината от стойността на колата.
                      Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                      Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                      Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                      Comment


                      • #12
                        Какво мислите за тези екземпляри:
                        https://mobile.bg/11552637789187147
                        https://mobile.bg/11510844533136480
                        https://mobile.bg/11554197108565231
                        Също така, трябва ли да се притеснявам за тези клапи при 140кс варианта? И като цяло кои са здравите JTD-та и при кои няма клапи. Мерси!

                        Comment


                        • #13
                          115 и 140 коня нямат клапи.
                          Старата 147мица (тази със странните фарове) няма мотор с клапи.

                          Ако живееш в България, изобщо не се притеснявай за забрана на дизела. Та те още пускат коли без задни спирачки да минават преглед...
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #14
                            Мерси, ще почна да търся нещо. Дано попадна на нещо запазено.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
                              Тук все още не е забранен, но ако смяташ да влизаш в центъра на някой европейски градове или в някой градове изобщо, доста е вероятно да имаш проблеми. Иначе дизела е изключително здрав и трябва да е преживал много мъки, за да имаш проблеми с него. Все пак ако колата не е в добро състояние, евентуален ремонт на дюзи, турбина и съединител биха били половината от стойността на колата.
                              За съединител, който върви с маховик съм съгласен , че е скъпо, но турбина и дюзи в добро състояние са не повече 400лв общо.
                              2005 156 1.9 JTD 115
                              2004 GT 2.0 JTS 165

                              Comment

                              Working...
                              X